maandag 13 juli 2015

Bij wie hoor ik, vraag ik aan mijn gids

Delen van mijn gesprekken met mijn innerlijke stem(men) kan ik op dit moment delen. Zo help ik mijzelf een beetje uit mijn schulp te komen om verder te gaan met mijn werk, en deel ik informatie waarvan ik weet dat die voor sommigen ertoe kan doen. Al langere tijd ben ik in gesprek met Ymleda, ik noem haar Leda. Wie zij is doet er nu niet toe. Je kunt haar ook altijd nog zien als deel van mijzelf. Het is allemaal goed. Wat er echt toe doet is de implicatie van wat wordt gezegd, of het goed voelt in je hart en of je 'er iets mee kan'. Leda legt mij kwesties uit waarover ik vragen heb, laat mij dingen zien, introduceert mij met andere 'stemmen', en moedigt mij aan te zijner tijd meer publiciteit te zoeken. Als ik daar fronsend vragen over stel krijg ik een stil lachend veelbetekenend zwijgen te zien of ze kan hartelijk lachen om mijn miskleunen die alles te maken hebben met oordeelangst. Het mooie, ik hoef helemaal niks, alles mag in eigen tempo voltooiing vinden, of niet..Ook hier legt ze me veel over uit. Interessante materie, misschien later meer. Hieronder een deel van de gesprekken met haar, hier en daar een stukje eruit gelaten omdat dit niet paste voor nu.

Op gegeven moment voelde ik een verlangende vraag opkomen: Waar hoor ik eigenlijk bij? Tot nu toe heeft het nergens een ja gevoel opgeleverd, dus vraag ik mij dit af, ook in het licht van de gesprekken met jou.
Leda: Je hoort bij jezelf. Al je zielenroerselen, al je persoonlijke verhalen horen bij wie je bent. De manier waarop je dingen hebt opgelost, de verbanden die je hebt gelegd, de leringen die je op je hebt genomen horen allemaal bij jij ! Je behoefte ergens bij te horen komt zoals ik dat voel ook vanuit een minder voelen. Als jij ergens bij hoort voelt het alsof je er mag zijn. Klopt dat? Kijk naar je liefde voor je gezin. Is dat allesomvattend ?
De kou in jezelf eruit zien te krijgen, jezelf als volledig volwaardig mens beschouwen is jouw reis, dat is al deel van je innerlijk weten, is alles wat bij je hoort hierin te transformeren. Alles wat bij je hoort is alles wat jij je hebt aangetrokken en alles wat je hebt meegenomen. Als jij je iets aantrekt van een ander of een omstandigheid, ben je ook vatbaar ervoor, heb je openingen in je eigen energieveld. Dat is niet iets negatiefs, het is een constatering. Je doorleeft dit, trekt uiteindelijk conclusies en een nieuw leerplatform is bereikt. Welbeschouwd zou je kunnen zeggen dat je de wereld op je schouders neemt, als jij je veel aantrekt of hebt getrokken, omdat je de wereld iets te brengen hebt. Met dat het licht in je ziel wordt ontstoken ben je in staat terug te brengen.
Je hebt velen die van je houden. Bekijk het begrip houden van eens: het is niet anders dan de ander die de dans van je bestaan voelt en van geniet. Op aards niveau behelst het ook je worstelingen niet te veroordelen. Als de kou in jezelf weg is houdt iedereen van je ! De rest is persoonlijke verhalen die onderdeel zijn van je identiteit binnen je zielenreis. Dat zijn twee verhalen naast elkaar, snap je? Zij vormen je zielenreis verder. Hierin zijn vele niveau's waar te nemen afhankelijk van waar je bent.
Ik: Hoe zit het met verhalen over buitenaardse programma's en karma
Leda: je zou kunnen zeggen dat alles waar is. Je zou ook kunnen zeggen dat niks waar is. Dat wat resoneert met jou is nu goed, in besef dat jij je houding open wil laten blijven. Het schuld verhaal duidt wellicht maar lost niet op. Dat is je eigen reis die oplost. Voel de kracht van God in je en je kan alles! Haal de kou weg en je wordt overladen met liefde !
Op aarde vibreren vele krachten die zuigen, zij willen hebben. Als je energieveld te veel openstaat kun je hier vatbaar voor zijn. Bewustwording kan je hiervan vrij maken. Dat begint bij jezelf. God is de afwezigheid van kou. Kou neemt, liefde geeft. Natuurlijk kun je met God praten, deze kracht gaat door alles ! Je bent dus eigenlijk boos op God. Ga terug naar je zelfwaardering en zelfrespect, zelf-liefde. Van daaruit voel je God weer.
Er lopen twee lijnen naast elkaar, je persoonlijke verhaal en je zielsverlangen. Voel Gods kracht en je voelt je een en volledig.

Met liefde, Betty